علامه اقبال لاهوری

علامه اقبال لاهوری

چرا اقبال لاهوری از جوانان عجم گفت و از آتش بدخشان اما در قالب اسلام و امروز ارد بزرگ می گوید در قالب عشق به میهن و آزدیخواهی؟
علامه اقبال لاهوری

علامه اقبال لاهوری

چرا اقبال لاهوری از جوانان عجم گفت و از آتش بدخشان اما در قالب اسلام و امروز ارد بزرگ می گوید در قالب عشق به میهن و آزدیخواهی؟

ترکیه؛ حزب عدالت و توسعه پیروز انتخابات


ترکیه؛ حزب عدالت و توسعه پیروز انتخابات    
۱۳۹۴\۰۸\۱۱ - ۴:۳۸ PM


شمارش اولیه کل آرای بیست و ششمین انتخابات مجلس ترکیه پایان یافت و حزب عدالت و توسعه با کسب ۴۹ ممیز ۴۸ صدم درصد آرا، ۳۱۷ کرسی مجلس را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حزب جمهوریخواه خلق با 25 ممیز 31 صدم درصد و 134 کرسی، حزب دمکراتیک خلقها با 10 ممیز 75 صدم درصد 59 کرسی و حزب حرکت ملی گرا با کسب 9 ممیز 11 صدم درصد 40 کرسی مجلس را ازآن خود کردند.


نامزدهای مستقل و دیگر احزاب با وجود کسب یک میلیون و 233 هزار و 700 رای که معادل 2 ممیز 56 صدم درصد آرای مردمی، به علت کسب نکردن حد نصاب ده درصدی، از راهیابی به مجلس بازماندند.


رییس شورای عالی انتخابات ترکیه گفت: درصد مشارکت مردمی در انتخابات دهم آبان در داخل ترکیه 87 ممیز 43 صدم و در خارج 44 درصد و 78 صدم درصد بوده است.


سعدی گوون گفت : نتایج رسمی پس از رسیدگی به  اعتراضات احتمالی تا دوازده روز آینده اعلام خواهد شد .


سعدی گوون افزود : از 56 میلیون و 949 هزار و 9 واجد شرایط رای دادن 48 میلیون و 537 هزار و 201 نفر پای صندوق های رای رفتند که در این بین 698 هزار و 352 رای ماخوذه از آرای باطله بود .


براساس قوانین ترکیه، مجلس جدید این کشور پنج روز پس از اعلام رسمی نتایج انتخابات برای ادای سوگند نمایندگان تشکیل نشست خواهد داد و پس از مراسم سوگند و انتخاب رئیس مجلس جدید ، رییس جمهور این کشور رهبر بزرگترین حزب را مسئول تشکیل حکومت خواهد کرد .


با توجه به اینکه حزب عدالت و توسعه به تنهایی قادر به تشکیل حکومت تک حزبی است پیش بینی می شود حکومت و کابینه جدید ترکیه تا یک ماه دیگر شروع بکار کند.


با بازگشت ترکیه به دوران حکومت تک حزبی شاخص بازارهای مالی این کشور نیز بهبود نسبی یافت به طوری که  ارزش لیر ترکیه صبح روز دوشنبه با 4/4 درصد افزایش مقابل دلار با رقم دو و 78 صدم  معامله شد و شاخص سهام بورس استانبول نیز در نخستین واکنش خود به نتیجه شگفت انگیز انتخابات روز یکشنبه  5 و 61 صدم درصد افزایش یافت.

_______________________________


دشمنی و پادورزی ، به آدم خردمند ، انگیزه زندگی می دهد .  حکیم ارد بزرگ (پدر فلسفه نوین)

دیدگاه و اندیشه تاریک ، میدان پرده پوشی (سانسور) را هر روز بزرگتر می کند .  حکیم ارد بزرگ

راز درست اندوختن خرد ، یکرنگی است و بخشش. حکیم ارد بزرگ

راه مبارزه با پندار نادرست ، پرداختن بر اندیشه درست است . هر راه دیگری ، ریشه کجروی را نیرومندتر می سازد .  حکیم ارد بزرگ

آنکه ایراد می گیرد و راه درست را نشان نمی دهد ، یاوه گویی بیش نیست .  حکیم ارد بزرگ

آنکه به خرد توانا شد ، ترس برایش بازی بیش نیست .  حکیم ارد بزرگ (پدر فلسفه جدید)

آنکه پرسشهای پراکنده ، در وادی های گوناگون را همزمان می پرسد ، تنها می خواهد زمان و نیروی استاد را تباه کند .  حکیم ارد بزرگ

آنکه زیبایی خرد را ندید ، گرفتار زیبایی آدمیان شد و بدین گونه ، از هر چه داشت ، تهی گشت .  حکیم ارد بزرگ

آنگاه که مردم بر داشته های خویش آگاه باشند ، دیگر تن به ستم نمی سپارند .  حکیم ارد بزرگ (پدر فلسفه جدید)

آدم ها ، یکی از میوه های بسیار بسیار کوچک درختان گیتی هستند .   حکیم ارد بزرگ

آدمی ، بخشی از گیتی است و باز در آن آمیخته می گردد .  حکیم ارد بزرگ


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد