علامه اقبال لاهوری

علامه اقبال لاهوری

چرا اقبال لاهوری از جوانان عجم گفت و از آتش بدخشان اما در قالب اسلام و امروز ارد بزرگ می گوید در قالب عشق به میهن و آزدیخواهی؟
علامه اقبال لاهوری

علامه اقبال لاهوری

چرا اقبال لاهوری از جوانان عجم گفت و از آتش بدخشان اما در قالب اسلام و امروز ارد بزرگ می گوید در قالب عشق به میهن و آزدیخواهی؟

شکست هندبال ایران در نخستین بازی در تونس

شکست هندبال ایران در نخستین بازی در تونس
» سرویس: ورزشی - توپ و تور
کد خبر: 94081408464
پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸

تیم ملی هندبال ایران در اردوی آمادگی کشور تونس نخستین مسابقه دوستانه‌اش را مقابل میزبان واگذار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تیم ملی هندبال ایران که خود را برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک آماده می‌کند، در اردوی تدارکاتی تونس به سر می‌برد. ملی پوشان هندبال ایران در قالب نخستین دیدار دوستانه در این کشور به مصاف تونس رفتند و با نتیجه 31 بر 22 مغلوب شدند.

تیم ملی ایران در این مسابقه با ترکیب سعید حیدری راد، الله کرم استکی، جلال کیانی، علیرضا موسوی، میلاد مسائلی، محمدرضا رجبی و مجتبی حیدرپور به میدان رفت.

عرفان اسماعیلاگیچ برای میدان دادن به تمام بازیکنان خود تلاش زیادی کرد اما در نهایت نتوانست حریف نماینده آفریقا باشد. تورنمنت چهارجانبه تونس با حضور تیم های ایران، سوییس، الجزایر و تونس برگزار می‌شود. تیم ملی ایران باید فردا (جمعه) از ساعت 18:30 به مصاف سوییس برود. هندبالیست‌های ایران همچنین روز شنبه نیز از ساعت 17:30 مقابل الجزایر به میدان خواهند رفت.

---------------------------------

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری:

هرکس درحال حج از بین برود از دشواری حساب قیامت در امان است
» سرویس: معارف و حقوق - دین و اندیشه
کد خبر: 94081408463
پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: عدم توان مدیریت و برنامه‌ریزی یک کشور سبب شد که ما حاجیان زیادی را از ایران و سراسر جهان اسلام از دست بدهیم.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام والمسلمین مظلومی پنج‌شنبه شب در مراسم گرامیداشت چهلمین روز درگذشت قاریان مهاجر الی الله که در فرهنگسرای بهمن برگزار شد، با بیان اینکه بارها در قرآن کریم به مفهوم بلند مهاجرت و هجرت آن هم بدون تعیین مقصد اشاره شده است و در بسیاری از آیات کلمه هجرت را می‌بینیم اظهار کرد: البته در دو آیه از قرآن مقصد برای مهاجر الی الله ذکر شده است، یکی هجرتی که مقصد آن خدا باشد و دیگری هجرتی که مقصد پیامبر (ص) است. هجرت به سمت پیامبر یعنی رفتن به سمت مکانی که پیامبر (ص) در آن قرار دارد.

وی گفت: شهر مدینه همان‌جایی است که پیامبر (ص) به آن‌جا هجرت کرد. آیه‌ای در قرآن وارد شده در خصوص مومنانی که ادعای ایمان داشتند اما پس از هجرت پیامبر (ص) در مکه باقی ماندند. در ابتدای آیه «مهاجر الی الله و رسوله» هجرت به سمت خدا یعنی کعبه چرا که خدا مکانی ندارد که بگوییم به سمت خدا هجرت می‌کنیم. پس در اینجا هجرت همان خانه خدا (کعبه) است. این هجرت مختص زمان امروز نیست بلکه در زمان پیامبر هم مفهوم هجرت در بین جوامع بوده است.

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: امام سجاد (ع) در تعبیری می فرماید که کسانی که به سمت بیت الله الحرام بروند یعنی به سمت خدا رفته‌اند. در بیش از 20 روایت انحصارا معنی فرار همان هجرت به سمت خانه خدا است. ما در حادثه منای امسال به دلیل عدم توان مدیریت و برنامه‌ریزی یک کشور هزاران حاجی را از دست دادیم، آن هم از ایران و سراسر جهان اسلام.

مظلومی افزود: در آیات قرآنی داریم که هرکس از خانه خارج شود و قصد هجرت بنماید آن هم هجرت به سمت پیامبر و کعبه و اگر در آن حین مرگ آن‌ها را دریابد اجر آن‌ها با خداوند است. امام صادق (ع) در حدیثی می فرماید حاجی وقتی به حج عمره می‌رود در ضمانت الهی است. اگر کسی در حین عمل انجام مناسک حج از بین برود خداوند تمام گناهان قبلی او را می‌بخشد و اگر در حال احرام بمیرد در قیامت در حالی که لیبک‌گو است مبعوث می‌شود.

وی تاکید کرد: طبق سخن امام صادق (ع) خداوند وعده داده است که هرکسی در حال حج از بین برود از دلهره،‌ نگرانی و دشواری حساب قیامت در امان است. این همان وعده‌ای است که خداوند و معصومین (ع) به این عزیزان داده‌اند. آن‌ها بعد از مشعرالحرام و در حین حرکت برای جنگ با شیطان بودند که جان به جان آفرین تسلیم کردند. تمام حاجیان فاجعه منا برای ما محترم هستند اما در بین آن‌ها کاروان قرآنی رنگ و بویی دیگر داشت.

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: ما در قرآن کریم داریم کسانی که با قرآن مانوس می‌شوند آن هم در زمان جوانی قرآن با خون و گوشت آن‌ها آمیخته می‌شود. این عزیزان مصداق واقعی این جمله هستند چرا که قرآن با جان و پوست و گوشت و استخوان آن‌ها آمیخته شده بود و آن‌ها را نورانی کرده بود. در قیامت در حالی محشور می‌شوند که نور قرآن روشنگر راه آن‌ها خواهند بود. ان‌شاالله ما هم بتوانیم با تاسی از این خادمان و مفسران قرآنی خود را با قرآن مانوس کنیم.

_________________________


شرم بر کسانی که ، داشته های فرهنگی ایران کهن را ، در پای فرهنگ موهوم یونان سر می بُرند .  حکیم ارد بزرگ (پدر فلسفه جدید)

همچون کودکان، مهر خویش را جاری سازیم. حکیم ارد بزرگ

همیشه بین خود و همسرت بازه ای را نگاهدار تا به خواری گرفتار نشوی .  حکیم ارد بزرگ (پدر فلسفه نوین)

 

ارد بزرگ  , حکیم ارد بزرگ , اردبزرگ , حکیم اردبزرگ , ارود بزرگ , اورد بزرگ , مجتبی شرکا , مجتبی شرکاء , great orod , hakim orod bozorg , بزرگترین فیلسوف جهان , فیلسوف ایرانی  , پدر فلسفه نوین , پدر فلسفه جدید , فیلسوف بزرگ

 

 

 

احزاب شایسته می دانند با کجروی و برنامه های دروغین ، خیلی زود نابود می شوند . حکیم ارد بزرگ (برترین متفکر جهان)

احزاب و گروه های سیاسی حداقل دو سال پیش از انتخابات باید نامزدهای خود را به مردم معرفی نمایند تا عموم ، زمان لازم برای ارزیابی رفتارها و برنامه های آنان را داشته باشند . حکیم ارد بزرگ (فیلسوف ایرانی)

فداکاری در راه میهن ، خوی بزرگان و جاودانه هاست .  حکیم ارد بزرگ

فر میهن ، به جوانان راستین اوست . حکیم ارد بزرگ

کارمندان نابکار، از دزدان و آشوبگران، بیشتر به کشور آسیب می رسانند. حکیم ارد بزرگ (فیلسوف ایرانی)

کجا دلبری زیباتر از سرزمین ایران سراغ دارید ؟ سرزمینی که هزاران هزار پیکر دلداده ، برای آزادی و شرف آن ، تن به خاک کشیده اند . حکیم ارد بزرگ

کشورهای عربی جنوب ایران ، چه در هنگام جنگ و چه در هنگام صلح ، همواره با ایرانیان در حال جنگ و ستیز بوده اند. حکیم ارد بزرگ

اندیشه عوام ، توان فهم ابعاد بیکران گیتی را ندارد . حکیم ارد بزرگ

آب و هوا ، بر جهان بینی و پبوندهای مردمی اثرگذار است . حکیم ارد بزرگ

دیدن روشنفکران خودفروخته، چندش آورتر از دیدن زنان بدکاره است. حکیم ارد بزرگ

رَد راستی ، رَد خویشتن است. حکیم ارد بزرگ

رسواترین آدمها ، فریبکارانند. حکیم ارد بزرگ


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد