علامه اقبال لاهوری

علامه اقبال لاهوری

چرا اقبال لاهوری از جوانان عجم گفت و از آتش بدخشان اما در قالب اسلام و امروز ارد بزرگ می گوید در قالب عشق به میهن و آزدیخواهی؟
علامه اقبال لاهوری

علامه اقبال لاهوری

چرا اقبال لاهوری از جوانان عجم گفت و از آتش بدخشان اما در قالب اسلام و امروز ارد بزرگ می گوید در قالب عشق به میهن و آزدیخواهی؟

اطمینان از آینده به لطف شهدا و مقاومت

اطمینان از آینده به لطف شهدا و مقاومت    
۱۳۹۴\۰۸\۲۰ - ۶:۱۳ PM


دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت روز شهید: به لطف شهدا و مقاومت درباره آینده اطمینان داریم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، سید حسن نصرالله افزود: اگر منتظر دستیابی به امکانات و توازن راهبردی با دشمن می ماندیم، مقاومت شکل نمی گرفت و آزادسازی محقق نمی شد و دشمن سلطه کامل پیدا می کرد.

وی خاطر نشان کرد: تا زمانی که در امت این شهدا و این خانواده ها وجود داشته باشند، نباید از تهدید و چالش بترسیم و نگرانی درباره آینده داشته باشیم. ما درباره آینده اطمینان داریم.

خون شهدای مقاومت، احیاگر امت اسلامی


دبیرکل حزب الله لبنان گفت: لبنان امروز به برکت خون شهدای مقاومت تا حد زیادی در برابر خطرات در امان است و یکی از مهمترین دستاوردهای خون این شهدا، روحیه مقاومت، جهاد، شهادت، شجاعت، عزت و کرامت در ملت ما و ملت های امت اسلامی است.


سید حسن نصرالله افزود: خون شهدا روح جوانان ما و ملت های ما را احیا و زنده کرد و تضمینی برای ادامه پیمودن مسیر مقاومت و دستیابی به بقیه اهداف و ناکام گذاشتن توطئه های صهیونیست هاست و دشمن از حمایت های نامحدود و بی دریغ آمریکاییها برخوردار بوده است.


به شهداء غبطه می خوریم


 دبیر کل حزب الله لبنان، در سخنرانی اش به مناسبت روز شهید گفت: ما در روز شهید به شهداء و مردم اعلام می کنیم که در چنین روزی به شهداء غبطه می خوریم. آنها از زندان فانی و پست دنیا خارج شدند و به حیات ابدی و ازلی عزیمت کردند.


وی گفت: در چنین روزی شهید احمد قصیر در عملیات شهادت طلبانه مقر فرمانده دشمن صهیونیست را هدف حمله قرار داد. شمار زیادی از افسران عالی رتبه و ژنرال های دشمن در آنجا بودند. بر اساس مطبوعات آن روز رژیم صهیونیستی یکصد و چهل و یک تن از آنها به هلاکت رسیدند و اسرائیل عزای عمومی اعلام کرد و بزرگ ترین عملیات شهادت طلبانه در تاریخ رویارویی عربی- صهیونیستی بود. همچنان این عملیات بزرگ ترین و قوی ترین عملیات در تاریخ رویارویی است و او به راستی لقب «امیر شهادت طلبان» را به خود اختصاص داد.


سید حسن نصرالله گفت: ما امروز شاهد احیای مجدد روحیه مقاومت در انتفاضه فلسطین هستیم.


جنگ‌های پرهزینه برای مخدوش کردن وجهه مقاومت

نصرالله افزود: اشغالگران برای در محاصره قرار دادن ملت فلسطین و جلوگیری از رسیدن امکانات و سلاح به دست گروه های مبارز فلسطینی تلاش می کنند، اما نمی توانند تک تک فلسطینی ها را در محاصره قرار دهند و مانع از دستیابی هر جوان فلسطینی به یک چاقو شوند. اقدام زن فلسطینی در حمله با سلاح سرد به یک نظامی صهیونیست درسی برای همه مردانی است که ساکت نشسته اند.

وی خاطر نشان کرد: جنگ های پرهزینه ای برای مخدوش کردن وجهه مقاومت و تحقیر آن در منطقه به راه انداخته اند.


تاثیر واقعی مقاومت در معادلات منطقه

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما در سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به واشنگتن شاهد پایبندی آمریکا به امنیت، منافع و برتری کامل این رژیم بر همه ملت ها و کشورهای منطقه هستیم. در این سفر موضع آمریکا در حمایت مطلق از اسرائیل آشکار شد.

نصرالله افزود: ما در جبهه، مکان و موضع درستی قرار گرفته ایم و تاثیر واقعی در معادلات منطقه داریم. ما با ادامه تبلیغات منفی و موج اکاذیب و افتراها برای زیر سوال بردن مقاومت روبرو هستیم. فشارهای اقتصادی از جمله دیگر اقدامات علیه مقاومت است که همه این قبیل اقدامات هیچ تاثیری بر مقاومت نخواهد داشت.


وی افزود: جنگ های نرم علیه ما و فشارهای مستمر بر مقاومت تغییری در سیاست ما ایجاد نخواهد کرد.


 پیروزی‌های ارتش سوریه آمریکا و متحدانش را وادار به عقب‌نشینی خواهد کرد


دبیرکل حزب الله لبنان گفت: هر روز بیش از پیش برای آمریکا و دیگران مشخص می شود که نمی توانند به نبردها در منطقه به نفع خود پایان دهند. شکسته شدن محاصره فرودگاه نظامی کویرس دلیلی بر اراده رزمی و پایداری نیروهای ارتش و نیروهای مسلح سوریه است. این پیروزی حامل این پیام است که ارتش سوریه قدرتمند، پایدار است و عزم و اراده قوی دارد.

نصرالله افزود: مساحت های زیادی در جنوب استان حلب سوریه آزاد شده است. این پیروزی های میدانی آمریکا و متحدانش را وادار می کند تا بپذیرند که با گزینه نظامی به نتیجه نخواهند رسید و باید راه حل عادلانه سیاسی را قبول کنند.

تاکیدبر مشارکت گسترده درجلسه مجلس لبنان


دبیرکل حزب الله لبنان از همه گروه های این کشور خواست در جلسه فردای مجلس لبنان شرکت کنند.


سید حسن نصرالله گفت: حل بحران سیاسی در لبنان مستلزم دستیابی به راه حل فراگیر سیاسی است.
----------------------------------
تخلف در نحوه فروش بلیت عتبات    
۱۳۹۴\۰۸\۲۰ - ۶:۰۵ PM


با گذشت ۴۸ ساعت از زمان اعلام فروش بلیت عتبات عالیات از جانب انجمن شرکت‌های هواپیمایی، نماینده کمیسیون اصل نودم مجلس در بازرسی از روند فروش ، گفت: گزارش‌ها حاکی از آن است که تقریبا نیمی از آژانس‌های هواپیمایی این فهرست، بلیت نمی‌فروشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، دولت امسال وعده داده بود در اربعین 1394 برای جلوگیری از بروز مشکلات سال های اخیر برای زائران و ممانعت از ایجاد بازار سیاه بلیت، با برنامه ریزی مشخص و نظارت دقیق، نرخ بلیت را مصوب و نظم خاصی در سفرهای اربعین ایجاد کند.


براین اساس قرار بود از 16 آبان فروش بلیت پروازهای عتبات عالیات با نرخ های مصوب و رسمی آغاز شود اما این امر به دلیل بروز مشکلاتی در صدور مجوز زمان پرواز به 19 آبان موکول شد و در نهایت از دیروز 28 دفتر رسمی که نام و  نشان آنها از جانب انجمن شرکت های هواپیمایی اعلام شد کار فروش بلیت را آغاز کردند.


اما این همه ماجرا نیست چرا که تنها یک روز پس از آغاز فروش ،کمیسیون اصل نودم مجلس شورای اسلامی به عنوان نهادی نظارتی برای پیگیری شکایت های مردمی از نحوه فروش این بلیت ها از این آژانس ها بازدید کرد؛ بازدیدی که پای مسئولان هواپیمایی کشور را نیز به این ماجرا باز کرد.


مقصد اول آژانسی هواپیمایی در شهرک غرب بود که با توجه به قرار داشتن در یک مجتمع تجاری ساعت 10 صبح به بعد کار خود را آغاز می کرد.


در مراجعه ابتدایی به عنوان یک شهروند عادی مسئول فروش بلیت عتبات که مدیر این آژانس نیز هست به خبرنگار ما گفت که بلیت ها تمام شده چرا که این آژانس بلیت ها را به صورت گروهی فروخته است.


بعداز ورود بازرسان مشخص شد که این آژانس صرفا نامش به عنوان مرجع فروش بلیت معرفی شده است و بلیت ها در جای دیگری فروش می رود.


در تماس تلفنی  با مدیر آژانسی که نام این آژانس را به عنوان مرجع فروش اعلام کرده بود، وی گفت: این آژانس زیرمجموعه یک ارگان دولتی است و از کاسپین برای گروه های خودمان پرواز گرفتیم ولی به دلیل اینکه از شرکت مرجع به ما گفته اند که باید آژانس بند الف باشید بنده آدرس یکی از دوستانم را دادم و آنها هم گفتند مشکلی نیست فقط باید اسم آژانس بند الف را معرفی کنید.


آقای شمس مسئول بازرسی سازمان هواپیمایی کشوری که کمی بعدتر آمده بود در پاسخ به این مطلب که آژانس از فروش چنین بلیتی و همچنین اعلام نامش در فهرست مراجع 28 گانه فروش بلیت عتبات خبر ندارد، گفت: نمایندگی های فروش را شرکت های هواپیمایی به سازمان هواپیمایی کشوری معرفی کرده اند لذا در صورت مغایرت، رئیس آژانس و مدیر عامل شرکت هواپیمایی دعوت خواهند شد و چنانچه تخلفی صورت گرفته باشد حتماً با آنها برخورد خواهیم کرد.


دیده بان مشاور رئیس کمیسیون اصل نودم به گذشت 48 ساعت از زمان اعلام مراجع 28 گانه فروش بلیت از جانب سازمان هواپیمایی کشوری اشاره کرد و گفت: در بازرسی‌هایی که از دیشب به دستور رئیس کمیسیون انجام داده ایم چندین مغایرت یافتیم.


وی درخصوص شخصی که اسم این آژانس را به عنوان مرجع معرفی کرده و آژانس خود را زیرمجموعه یک نهاد دولتی خوانده است تصریح کرد: این موضوع توجیه پذیر نیست چون در اعلام سازمان هواپیمایی اسامی این 28 مرجع فروش، آژانس هایی بودند که بلیت را باید در اختیار مردم قرار می دادند، نه سازمان‌های دولتی!


وی ضمن انتقاد از عملکرد سازمان هواپیمایی گفت: اینکه شفاف سازی نشود و مردم فکر کنند این تعداد آژانس به مردم بلیت می فروشند ولی در عمل به صراحت اعلام شود که اینطور نبوده جای تامل دارد که در صورت نیاز در جلسه ویژه کمیسیون اصل نودم بررسی خواهد شد چرا که این روش متری کار کردن است.


مسئولان شرکت هواپیمایی نیز با انتقاد از درخواست‌های زیاد سازمان‌های دولتی برای تهیه بلیت عتبات افزود: بهتر است که به آن سازمان ها مراجعه و دلیل عملکرد آنها سوال شود.


سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی نیز با اشاره به تقاضای بیشتر از ظرفیت در این زمینه، یادآور شد: ما 50 هزار صندلی قابل عرضه در پروازهای فوق العاده و برنامه ای داریم که با توجه به حجم بالای تقاضا، به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز بازار نیست.


وی خاطرنشان کرد: اگر بلیت پروازهای ایام اربعین یک ریال بالاتر از قیمت مصوب فروخته شود، شرکت های هواپیمایی باید پاسخگو باشند.


خسروی مدیر فروش شرکت هواپیمایی کاسپین هم گفت: به شرکت های هواپیمایی اعلام شده بود که آژانس های فروش خود را اعلام کنند لذا استنباط ما این بود که کل ظرفیت خود را اعلام کنیم بنابراین اعلام 4 آژانس هواپیمایی از سوی شرکت ما صرفا به همین دلیل بود که البته باید اسامی را جدا می کردیم که این کار را نکردیم.


در ادامه این بازدیدهای سرزده به یکی دیگر از آژانس های هواپیمایی شرکت کاسپین رفتیم که البته اینجا اوضاع با آژانس قبلی کاملا متفاوت بود.


مدیر این آژانس گفت: از ساعت 7 صبح دیروز کار فروش بلیت عتبات را شروع کردیم که تاکنون حدود 2800 قطعه بلیت فروخته ایم  و تعدادی را نیز به صورت گروهی به فروش رسانده‌ایم که البته تقریبا تمام بلیت ها به جز یک پرواز به فروش رفته است.


در عین حال حمید مدنی بازرس سازمان هواپیمایی مستقر در این آژانس یادآور شد: مردم از ساعات ابتدایی بامداد در صف انتظار بودند که مسئولان و فروشندگان این آژانس با کار تا دیروقت شب پاسخگوی تقاضای مردم بودند لذا به عنوان یک مسئول نظارتی از عملکرد این آژانس انصافا راضی بودم.


نماینده رئیس کمیسیون اصل نودم ضمن ابراز خشنودی از عملکرد این آژانس در روند فروش بلیت ها با قیمت مصوب خاطرنشان کرد: تقبل ارائه فهرست مراجع 28 گانه نشان‌دهنده شناسایی مشکل است اما عاری از اشکال نیز نخواهد بود.


وی در پایان به صورت تصادفی با چند تن از خریداران آژانس مذکور تماس گرفت همگی دریافت بلیت با قیمت مصوب را تایید کردند.


دیده بان خاطر نشان کرد: نامه ای از طرف رئیس کمیسیون اصل نودم به دادستان کل کشور ارسال شده است تا با سایت های غیرمجاز فروش بلیت عتبات برخورد شود.


مسئول بازرسی سازمان هواپیمایی کشوری در پایان تاکید کرد: مردم و متقاضیانی که با تخلفات احتمالی روبه‌رو می شوند به‌ خصوص در زمینه های گرانفروشی و کم فروشی مراتب را از طریق سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان و همچنین انجمن صنفی اطلاع رسانی کنند تا سازمان هواپیمایی کشوری برخورد قضایی لازم را اعم از جریمه، تغییر نوع مجوز و پلمپ انجام دهد.

_________________________


احزاب شایسته می دانند با کجروی و برنامه های دروغین ، خیلی زود نابود می شوند . حکیم ارد بزرگ (برترین متفکر جهان)

احزاب و گروه های سیاسی حداقل دو سال پیش از انتخابات باید نامزدهای خود را به مردم معرفی نمایند تا عموم ، زمان لازم برای ارزیابی رفتارها و برنامه های آنان را داشته باشند . حکیم ارد بزرگ (فیلسوف ایرانی)

فداکاری در راه میهن ، خوی بزرگان و جاودانه هاست .  حکیم ارد بزرگ

فر میهن ، به جوانان راستین اوست . حکیم ارد بزرگ

کارمندان نابکار، از دزدان و آشوبگران، بیشتر به کشور آسیب می رسانند. حکیم ارد بزرگ (فیلسوف ایرانی)

کجا دلبری زیباتر از سرزمین ایران سراغ دارید ؟ سرزمینی که هزاران هزار پیکر دلداده ، برای آزادی و شرف آن ، تن به خاک کشیده اند . حکیم ارد بزرگ

کشورهای عربی جنوب ایران ، چه در هنگام جنگ و چه در هنگام صلح ، همواره با ایرانیان در حال جنگ و ستیز بوده اند. حکیم ارد بزرگ

اندیشه عوام ، توان فهم ابعاد بیکران گیتی را ندارد . حکیم ارد بزرگ

آب و هوا ، بر جهان بینی و پبوندهای مردمی اثرگذار است . حکیم ارد بزرگ

دیدن روشنفکران خودفروخته، چندش آورتر از دیدن زنان بدکاره است. حکیم ارد بزرگ

رَد راستی ، رَد خویشتن است. حکیم ارد بزرگ

رسواترین آدمها ، فریبکارانند. حکیم ارد بزرگ

 

ارد بزرگ  , حکیم ارد بزرگ , اردبزرگ , حکیم اردبزرگ , ارود بزرگ , اورد بزرگ , مجتبی شرکا , مجتبی شرکاء , great orod , hakim orod bozorg , بزرگترین فیلسوف جهان , فیلسوف ایرانی  , پدر فلسفه نوین , پدر فلسفه جدید , فیلسوف بزرگ

 

 

 

اینترنت ، مهمترین ابزار پیشرفت همه جانبه یک سرزمین است . حکیم ارد بزرگ

خارهای کوچک ، زخم به جان نمی زنند ، بلکه با آن می آمیزند ، برای مقابله با روزهای سخت تر. حکیم ارد بزرگ

دوستی با رنج ها و درد ها ، مانند دوستی با دشمن ستیزه جوست ، باید بر ناراستی ها تاخت ، که این تنها راه ماندگاریست . حکیم ارد بزرگ

رنج ، ما را نیرومندتر می سازد ، اما این هم دلیلی برای دویدن به سوی سختی ها و رنج ها نیست . حکیم ارد بزرگ (پدر فلسفه نوین)

روزهای سخت ، گامهای آینده ما را استوارتر و تندتر می کند . حکیم ارد بزرگ

غم ، سیاهچال توانایی هاست . حکیم ارد بزرگ

براستی دلدادگی نامیراست. حکیم ارد بزرگ

روزهای سخت گذشتند و رفتند ، امروز هنگامه دیگریست ، امید و شادمانی ، تو را فرا می خواند . حکیم ارد بزرگ

جهان را آغاز و انجامی نیست ، آنچه هست ، دگرگونی در گیتی است . ما دگرگونی در درون گیتی را زایش و مرگ می نامیم . ما بخشی از دگرگونی در گیتی هستیم ، دگرگونی که در نهان خود ، پویش و شکوفایی را پیگیری می کند . بروز آینده ما ، بسیار فربه تر از امروز خواهد بود ، ما در درون گیتی ، در حال پرتاب شدن هستیم ، پرتاب به سوی جایی و نمایی که هیچ چیز از آن نمی دانیم ، همان گونه که در کودکی از این جهان هیچ نمی دانستیم . میدان دید ما ، با همه فراخنایی خود ، می تواند همچون شبنمی کوچک باشد بر جهانی بسیار بزرگتر از آنچه ما امروز از گیتی در سر می پرورانیم ، پس ، گیتی بی آغاز و بی پایان است . حکیم ارد بزرگ


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد